Translate

2008. szeptember 24., szerda

Almás pite


Ez a recept nem a nagyitól származik, hanem egy volt kollégám feleségétől, nevesítve Alíztól. Azóta is áldom a kezét, bevallom, más pite tésztával nem is próbálkoztam, mivel ez is bejött nekünk.

Ami szükséges hozzá:
2 db tojás
12 dkg porcukor
15 dkg margarin
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
35 dkg liszt
Töltelék:
1/2 kg alma
1 kk. fahéj
1 citrom reszelt héja
kb. 5 dkg cukor (még soha nem mértem)
Szóval hagy egy kis kívánnivalót maga után a recept, mivel én azon kívül, hogy a tésztát beteszem a hűtőbe egy jó félórára, nem követem a klasszikus omlós tészta készítés szabályait, mely szerint például
-tejfölt is tesznek bele
-a zsiradék fagyosan kerül bele (késsel aprózva nyomkodva a lisztbe)
Miután a gombócot kiveszem a hűtőből, megfelezem, vékonyra nyújtom lisztezett munkalapon (vagy két sütőpapír között), beteszem a kivajazott formába, megszurkálom. És itt jön, amit én újfent nem csinálok: megszórni zsemlemorzsával vagy darált dióval. Nekem enélkül is finom, és nem áztatja el a tésztát a töltelék. Ellenben megszurkálni muszáj alaposan! Töltelék zutty rá, újra a kinyújtott tészta, lenyomkodom, megszúrkálom. Előmelegített sütőben (200 C) , 20-25 perc alatt megsütöm, de közben leskelődök, mert igen gyorsan megéghet.
A töltelékhez az almát lereszelem, a cukorral, citrom héjjal, fahéjjal összerottyantom, hogy a lé elpárologjon nagyjából, hagyom kihűlni.
Ha ezt a formát használom, marad belőle tészta , de ez pont alkalmas , hogy Áron gyurmázzon belőle valamit:)
Szóval nevezzük csak gyors pite tésztának:) Egy kisebb tepsinyi jön ki ebből az adagból, de tegnap este dizájnoltam, cakkos szélű formába tettem, tetejére kivágtam egy alma formát tésztából.

Nincsenek megjegyzések: