Translate

2013. október 27., vasárnap

Duplacsokis muffin - 24 db

Ezt a receptet egy kinyomtatott, most már mindennel átitatott lapon őrizgetem, és lehet, hogy valamelyik húdenagyon(rövidideig) celeb szakács(nő) találmánya, nem tudom. Mindenesetre, ha nem tejben vajban, de csokiban és kakaóban szeretne valaki tobzódni, arra ez tökéletes megoldás.

És akkor ez kell bele:
30 dkg liszt
30 dkg cukor
30 dkg vaj
10 dkg kakaópor (holland, vagy a cicás)
4 tojás
1 csomag sütőpor
6 ek baracklekvár
10 dkg tört étcsoki

1, sütőt előmelegít, kb 5-ösön szoktam (és nálunk 8-ig vannak számok)

2,  egy nagyobb tálban a nedves részt összedolgozni:
Habosra kevert vaj+tojás+cukor+lekvár

3, egy kisebb tálban, vagy amiben a lisztet kiméri az ember, összekeverni a száraz részt:
liszt+sütőpor+kakaó

4, a nedveshez szépen fokozatosan hozzákeverjük a száraz részt. Mondom fokozatosan! Különben olyan lesz, mintha az Etna száraz kakaós porfelhő formájában tört volna ki.

5, és ha ez mind megvan, akkor az egész masszához hozzákeverni az apróra vagdosott étcsokit. Érdemes kicsit nagyobb darabokat is meghagyni, nemcsak forgácsolni, mert ha jól szedjük ki a sütőből, akkor ezek olvadozva fognak a fogunk közé kerülni, és ez már már felér egy o...nem, egy tüsszentéssel.

Formát elő, én kivajazom, és úgy kanalazom bele. Kb a mélyedés 2/3ig legyen csak tészta egy egy lukban...
Há, talán 20-25 perc alatt kisül, de érdemes nézni. Én azt tapasztaltam, hogy akkor a legjobb, amikor a tészta még elég lágynak tűnik, és kicsit remegősen szedhető ki a formából, de hűlés közben összeáll, és finom puha lesz még 3-4 nap múlva is.

Na, élvezkedésre fel!

Nincsenek megjegyzések: